6/3/08

31 menys 3 (Altres formes de "resistència"?)

Vaig tard, ho sé. Però aquest mes d'existència del bloc no ha de coincidir, forçosament amb el calendari. De fet ¡, no ho farà. Serà un mes... virtual?
Rs, una justificació. Una de ls meves especialitats, l'altra és la de crear-me enemics o, amb ironia, "anar fent amics". Ja m'ho ha dit sempre el pollastre (Mariona): la diplomàcia no és el meu fort, per no dir que és la gran assignatura pendent. Tot i que amb el temps n'he aprés... Si més no, la cretsa surt menys que en aquelles infumables assemblees de "Sí al procés", en les quals lluitàvem contra l'impossible. Segurament perquè mai em vaig creure aquella frase que tant repetien: "A Zapatero l'han votat els treballadors!". Ostres! Doncs no dec ser una treballadora!

I parlant de fer amics i del món laboral. Una vegada més, tornem a sentir aquella cantarella a TV3 i Catalunya Ràdio "els professionals d'aquest mitjà no signem ls cròniques com a mesura de protesta pels blocs electorals". Més o menys.
Pobres, em fan pena, aquest grup de professionals que, per protestar contra una cosa tan injusta com són els blocs electorals que obliguen a un ordre, a uns minuts segons el partit, ens neguen el seu nom. I la societat, escandalitzada perquè no sap el nom de la persona que ha fet la crònica, s'alça contra aquesta imposició!

Si us plau... No cal que sortim al carrer cada dia (o potser sí, perquè motius no en falten), però protestat castigant l'audiència i els polítics sense signar una crònica sempre m'ha semblat una mesura prepotent, elitista i egocèntrica. Quan aquestes companyes i companys de professió s'adonaran que ells no són el centre de la notícia, que el seu nom no és el que més importa? Quan baixaran del pedestal per posar els peus a terra? Potser, quan ho facin, es dedicaran a parlar de les coses que importen a la gent, amb el llenguatge de la gent i traspassant la perfectament franqujable barrera de les convocatòries institucionals, comercials o polítiques. Periodistes del planeta, allà fora hi ha tot un món per descobrir!

Ho sé bessoneta, una vegada més he fet amics... Saps que és la meva especialitat! Tot plegat, qüestió de crestes!

PD Per cert... Dos dies!!!