20/3/08

31 menys 9 (Nota per al veïnat)

Fa un parell d'anys, una veïna a qui anomenem "cucaracha reina", va aliar-se amb els seus amics insectes per punxar-me les rodes de la bici i trencar-me el llum. Un joc que ella i les seves amigues de múltiples potes havien practicat amb anterioritat amb altres vehicles...
Avui, he pensat en elles, i l'agradable mirada que ens dediquen cada vegada que ens creuem per l'escala, especialment quan se m'acut dir "bon dia" i no pas "buenos días" (deu ser que pensen que tinc un problema de generositat, al més pur estil Sánchez Dragó). Tot plegat m'ha fet recordar la nota que vam penjar a l'escala quan vam decidir atacar amb humor, les seves accions (més pròpies de les seves companyes de residència, les rates de clavaguera).


NOTA PER AL VEÏNAT


(Només per a les persones que se sentin al·ludides, si us plau)


M’ha arribat de forma indirecta, que algunes persones s’han sentit molestes per la presència de la meva bicicleta en aquest espai. Reconeixent el dret a reclamar l’espai com a propi, però sempre amb el consens comú, i amb la voluntat de preservar-lo amb els usos, agrairia que se m’hagués fet arribar la queixa de forma directa. S'ha donat la casualitat que el mateix dia que m’arriba l’advertència, i no ho puc entendre de cap altra manera vistes les conseqüències, em vaig trobar les rodes de la bicicleta punxades. Lluny d’intentar establir relació possible, no em diran que la casualitat, fins i tot, espanta. Si un dia se m’acudís asseure’m en un graó, que com sabeu no té la funció de cadira, no sé que passaria amb la meva cara (la comparació és per allò que roda i cara són rodones).


Y ahora para los que les gusta un lenguaje más directo:


Me he enterao por otros que hay en esta escalera gente a quien no le ha gustao nada que mi bicicleta esté aparcada en el rellano. Reconozco que, quizás no es el espacio más adecuado, tampoco lo sería para hacer largas charlas a gritos de vez en cuando, pero bueno, lo pasamos por alto. Lo que me ha tocao los ‘cojones’ es que se me haya hecho llegar indirectamente ¡ Joder! No cuesta tanto llamarme a la puerta y decírmelo a la cara... ¿Qué no hay huevos? Y para acabar de joderme va, y me pinchan las ruedas.....manda..... Me gustaría pensar que no son las mismas personas pero, la verdad, me he sentido amenazado como si en esta escalera viviera Vito Corleone....¿Saben?....”El Padrino”...Quien la quiera ver que vaya al videoclub, porque visto lo visto yo no se la dejo… ¿Se imaginan ustedes, respetables vecinos, que por sentarse en un escalón les partieran la cara?¿No, verdad? Pedirían paso y ya está...Pues lo mismo.


MOLTES GRÀCIES PER L’ATENCIÓ




PD La resposta va ser penjar una nota dient que estava prohibit entrar bicicletes, i ho van fer falsificant la firma de l'administrador... Ai! Aficionades...